فولدر هاي مو جود در گريدل

ساخت وبلاگ


شما براي معرفي پايين طراحي اپليكيش در مشهد  برنامه ها به برنامه اصلي يا اين كه مي بايست از آيتم هاي خويش اندرويد به كار گيري نماييد يا اين كه بصورت دستي در فایل setting.gradle آنها را به گريدل اصلي معرفي فرمائيد كه ولی معرفي بصورت دستي به هيچ تیتر پیشنهاد نمي‌شود و شايسته ترين رويه به کارگیری از آيتم Import module به كار گيري فرماييد و يا اين كه از آیتم New module براي توليد يك پايين برنامه براي خويش به كار گيري نماييد.
طراحي اپليكيش در مشهد

با تعيين اين موردها تسك معرفي زيربرنامه شما به گريدل انجام مي شود و در فایل setting.gradle شغل هاي لازم را انجام مي دهد.
پس همانطور كه اشاره شد گريدل پروژه Project gradle پيكربندي كلي گريدلي كه شما در برنامه استفاده مي‌كنيد را انجام مي‌دهد و گريدل برنامه app gradle پيكربندي كلاس ها و دانلود كتابخانه ها و پيش نياز ها را به عهده دارااست.
نكته اي در اينجا قابل ذكر مي باشد اين مي‌باشد كه R كه شما در معرفي ايتم ها به كلاس ها از آن استفاده مي كنيد متعلق به گريدل ميباشد و اين گريدل مي باشد كه ان را ميسازد و به شما اجازه مي دهد از آن به كارگيري نمائيد پس در برخي مواقع كه برنامه شما R را نميشناسد در واقع ايراد از گريدل و عدم شبیه سازي آن در برنامه مي‌باشد.در واقع شما حتي در حالتي‌كه اين فایل را از برنامه تميز نمائيد آن مجدد بر پايه ي نام بسته شما يا اين كه package name ساخته مي‌گردد.پس وظيفه توليد آن با گريدل می‌باشد ولی در صورتي‌كه شما نام بسته را اشتباها تغيير تحول داده باشيد ديگر مشکل به گريدل نیست زيرا تنها تسك خويش را مبنی بر داده اشتباه شما انجام داده می‌باشد.
فایل هاي جانور در گريدل:
اين فایل ها در پروژه اي بي آلايش به تعداد 6 عدد خواهند بود كه در ادامه مذكور و توضيح مختصري داده خواهد شد
1.Build.gradle=>Project
Build.gradle=>Appgradle-wrapper.propertiesgradle.propertiessettings.gradlelocal.propertiesproguard-rules.pro 1) Build.gradle=>Project// Top-level build file where you can add configuration options common to all sub-projects/modules.
توضيح بالا در اولیهِ پوشه مورد نظر درج شده مي باشد و بدين نكته اشاره داراست كه‌اين فایل يك پيكربندي سطح بالا میباشد كه براي تمامي ذیل برنامه ها اعمال خواهد شد و مبنا و پايه برنامه می‌باشد.
در‌اين پوشه تعدادي تابع پركاربرد قابل مشاهده ميباشند. براي نمونهً تابع Dependencies كتابخانه ها و نياز هاي پروژه را تعريف و تمجيد مي نمايد. همينطور تابع Repositories گزینش مي نمايد كه براي خریداری کردن اين نياز ها و كتابخانه ها، گريدل‌ مي بايست به چه مخازني برگشت نمايد. هركدام از اين توابع يك Closure (كپسول هاي غير متعلق) را به عنوان پارامتر مي‌پذيرند. درون اين كپسول ها،‌ ما ميتوانيم ورودی مايحتاج را به پروژه معرفي كنيم.در تصوير پايين نمونه اي از اين فولدر قرار داده شده است.

در تصوير بالا نصيب buildscript يك تسك میباشد كه دربرگیرنده دو تابع مي‌باشد كه در بالا معرفي شد.
2) Build.gradle=>Appدر‌اين فایل پيكربندي گريدل در مقياس كوچكتر به گشوده نگري نسخ مي پردازد كه قابل ذكر ميباشد كه‌اين فایل بطور کامل زيرمجموعه پوشه Build.gradle(Project) مي باشد و از Repositories آن به كار گيري مي نمايد.
بطور مثال در عكس ذيل كتابخانه ها در‌اين پوشه تعريف و تمجيد مي‌گردد و اينكه از چه محلي دریافت شود در فولدر قبلی و در Repositories معين مي گردد و به‌اين رخ تسك ها بطور زنجيره اي اجرا مي گردد.

به عكس بالا دقت نماييد.
نخست درين فایل در خط اوليه به گريدل پلاگین اندرويد طولاني خیس ميگردد تا پيرو اين پوشه از اين پلاگین مصرف شود
همانطور كه مي بينيد در‌اين فولدر پيكربندي اندرويد به گريدل داده مي‌شود تا بتواند مبتني بر اين پيكربندي تسك هاي خويش را اجرا نمايد
و در پايان در خط 19 در متد Dependencies مستعمل كه با متد فایل قبل متعدد مي باشد زیرا در‌اين پوشه شما از پلاگین خويش اندرود به كارگيري نموده ايد
در‌اين متد مي‌باشد كه شما كتابخانه هاي خويش را معرفي مي كنيد تا به برنامه طولاني خیس شود
دقت فرماييد كه در‌صورتي‌كه شما پايين برنامه هاي ديگري در برنامه داشته باشيد هریک براي خويش يك نمونه از اين فایل دارند و كتابخانه هاي خويش را اينجا دریافت مي‌نمايند
3) gradle-wrapper.properties.شما در‌اين فایل مي توانيد ورژن گريدل خويش را معين نماييد و در واقع پيكربندي اصلي گريدل در‌اين فایل انجام مي گردد
4) gradle.propertiesاين بخش پيكربندي و اتصال في مابين گريدل و جاوا را بر عهده دارد و معمولا تغيير تحول متعددي در برنامه نويسي اندرود در آن اعمال نمي شود
مشاجره در رابطه اين فایل بسيار سنگين و پرمحتوا مي باشد و نيازي به پي بردن آنان در سطح اندرويد نیست(حتي كمتر از مباحث ديگر كه گفته شد)
پس دوستاني كه تمایل دارا هستند مي توانند از خويش منشا گريدل مطالعه بفرمايند:
https://docs.gradle.org/current/userguide/build_environment.html#sec:configuring_jvm_memory
5) settings.gradleصرفا فعاليتي كه‌اين فایل از گريدل در اندرويد براي ما انجام مي‌دهد برقراري ارتباط و معرفي زیر برنامه ها به گريدل مي‌باشد تا تسك ها براي آن‌ها معرفي شود و همان گونه كه گفته شد بهتر ميباشد كه تغيير و تحول دستي درين پوشه انجام نشود
6) local.properties## This file must *NOT* be checked into Version Control Systems,# as it contains information specific to your local configuration.## Location of the SDK. This is only used by Gradle.# For customization when using a Version Control System, please read the# header note.
متن بالا در نخستینِ فایل به ما توضيح مي دهد كه‌اين پوشه بسته به هر سيستم متفاوت مي‌باشد و در ورژن کنترل ها(مانند git ) نبايد ارسال شود
اما در ورژن هاي شرايط فعلي اندرويد استاديو خويش آن اين فایل را بسته به سيستم و با باخبر كردن شما تغيير تحول مي‌دهد تا مشكلي در فعاليت نباشد
به طور كلي اين فایل وظيفه نشاني دهي SDK و NDK دستكاه شما‌را به گريدل بر عهده دارد

مقالات جامع در حوزه اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات جامع در حوزه اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : طراحي اپليكيش در مشهد, نویسنده : عباسی app01 بازدید : 216 تاريخ : سه شنبه 3 تير 1399 ساعت: 0:43